
Tor Sigmund Georgsen
Velkommen til min hjemmeside
Til fotografering bruker jeg Nikon Z-system, det nye speilløse systemet. Jeg bruker Nikon Z f, som er et fullformatskamera. Makroobjektiver er mine favoritter. Jeg bruker stedvis også andre kamera. Jeg kan nevne Nikon FM2 , datidens (1970-tallet) kanskje verdens beste 35mm kamera, Nikon F90x, datidens Nikons flaggskip ved siden av F5 (F6 kom aldri helt opp.) Nikon D70s, et kamera i DX-format (alltså ikke et fullformat).
Til foto- og billedredigering brukes Affinity. Jeg har gått vekk fra Photoshop da Affinity er vel så bra om ikke bedre. Jeg bruker også flittig Corel Painter og tegnebrett fra Wacom.
Til videoredigering brukes DaVinci Resolve. Helt utrolig at dette programmet er gratis. Dette er et superverktøy som brukes i filmverden, selv i Hollywood.
Datamaskinen kjøres med Microsoft.
Doner gjerne en liten slant! Donasjonskjema finner du på «Om Meg»






